fbpx

Educaţia de Link Building în România

De peste 1 an mă ocup de campanii de link building şi stabilirea autorităţii site-urilor atât pentru website-uri în română cât şi în engleză. În străinătate este o modalitate foarte obişnuită de a creşte rating-ul site-ului şi traficul organic. În România, cei care deţin site-uri zici ca sunt speriaţi de bombe (să îmi scuzaţi exprimarea, dar deja alte cuvinte la fel de potrivite nu pot să găsesc).

Dacă trimiţi oferta de link insertion,  80% din răspunsuri sunt: “nu ofer acest serviciu” sau “nu ştiu despre ce este vorba şi nici nu mă interesează”. Daca le trimiţi ofertă de link-uri reciproce, atunci primesc alt răspuns wow: “îmi este frică de asta că m-a sfatuit un specialist SEO sa nu fac asta”.

În atenţia “specialiştilor” SEO

Înţeleg că nu câştigaţi bani pentru sfaturi gratuite, dar vă rog frumos măcar să lămuriţi oamenii: da, link-urile reciproce pot dăuna site-ului daca sunt facute aiurea. De exemplu, dacă într-un articol legat de călătorii pun un link către cuptoare electrice, normal că link-ul acela dăunează. Şi un necunoscător poate vedea că nu îşi are rostul acolo. Nu ajută nici la SEO şi nici la trafic organic.

În schimb, dacă inserezi link-ul natural, într-un articol relevant şi sub anchor text relevant, atunci nu este o problema, ba chiar ajută mult ambele site-uri. Bineînţeles, dacă pui sute de link-uri reciproce iaraşi poate să fie periculos.

Problemele unei campanii de Link Building

Liniile îndrumătoare de la Google privind calitatea avertizează împotriva schimbului de linkuri „excesiv”, deci există indicații că acest tip de schimb la o scară mai mică nu declanșează alarme de spam, mai ales dacă sunt aşezate contextual corect şi aduc informaţii similare noi cititorului.

Este acceptabil, și chiar valoros, să te conectezi prin schimburi de link-uri cu persoanele care au acelaşi domeniu de activitate şi poate chiar să stabiliţi o colaborare de durată. Doar schimbul de link-uri la scară masivă cu site-uri irelevante pentru nişa ta poate garanta penalizări.

Mentalitatea românilor

Această practica este foarte comună în străinatate, dar românii parca suflă şi în iaurt. Deja în ultimii ani am început sa mă cam satur de mentalitatea asta. Vine cineva la tine cu o ofertă. Nu ştii despre ce este vorba. Ai auzit că nu este bine. Ai întrebat de ce? Sau doar a trecut o şoaptă pe la ureche şi ţi-a rămas întipărită în subconştient.

Mai întâi caută, verifică, avem internet acum şi posibilitatea de a accesa informaţii nelimitate. Dar, lasă, e mai bine aşa, stau neştiutor şi ascult de toţi “specialiştii”. (Să nu fie cu supărare, dar am început şi eu să devin hater 🙂 ).

Alte recomandări SEO

Pentru a spori eficiența eforturilor tale de SEO și a crește traficul venit de pe Google, poți doar să îţi actualizezi conținutul vechi și să îi oferi o îmbunătățire. Astfel, vei obține o creștere a traficului care va face o cantitate mică de muncă să merite efortul.

Conştientă de acest detaliu, am început să contactez deţinători de site-uri din nişele care mă interesau pentru clienţii mei  şi să le ofer conţinut nou şi valoros pentru cititori care să fie adăugat în articolele vechi în schimbul unui link către clientul meu.

În străinătate a mers foarte bine strategia. Dar, supriză! În România, la această ofertă primesc răspunsuri de genul: “Dacă vrei guestposts trimite-mi tot articolul!”. Eu ofer mere pentru pere si primesc gutui. Deja am devenit alergică la gutui….

Notă finală

Acest articol nu este pentru a câştiga clienţi sau a vinde ceva şi poate nu are legătură nici măcar cu link building. Tonul sarcastic utilizat are mari şanse să îndepărteze cititorul care nu înţelege ironia. Acest articol este metoda mea de refulare după ani de zile în care m-am lovit de mentalitatea românilor şi am încercat să-i educ pe cei care au dorit să asculte. Dar eu sunt Don Quijote şi 90% sunt doar mori de vânt….

2 comentarii la „Educaţia de Link Building în România”

  1. Am citit articolul tău și m-am amuzat puțin. Împărtășesc cumva “frustrarea” legată de mentalitatea noastră, a românilor. Chiar aseară vorbeam cu cineva despre asta, că românii fac multe lucruri doar de dragul mentalității ce ni s-a “tatuat” pe creiere, se pare.
    Ideea de Link Building este genială din punctul meu de vedere. Este un instrument reciproc avantajos. Poate că ar fi util să regăsim pe cât mai multe blogg-uri, site -uri articole relevante despre acest subiect care pentru foarte mulți oameni este nou. Astfel putem schimba mentalitatea 😉 Felicitări pentru articol, este util.

    Răspunde

Lasă un comentariu