fbpx

Ce înseamnă Link Building pentru SEO?

Dacă doreşti să urci un website pe prima pagină în Google, nu poți ignora importanța campaniilor de link building și necesitatea de a pune la punct o strategie solidă care te va ajuta să obții linkuri de înaltă calitate. De fapt, link-urile externe rămân unul dintre primii trei factori de clasificare a website-urilor în motoarele de căutare. Dar ce înseamnă link building pentru SEO?

Construirea de linkuri externe este procesul de a face ca alte website-uri să facă referinţe către site-ul tău. Toți specialiștii în marketing și proprietarii de afaceri ar trebui să fie interesați să creeze link-uri externe din 2 motive: generarea de trafic prin recomandări și sporirea autorităţii site-ului propriu.

De ce este important pentru SEO?

Construirea de link-uri este importantă, deoarece este un factor major în modul în care Google clasează paginile web. De exemplu, imaginează-ti că ai un website care promovează electrocasnice. Concurezi cu un alţi comercianţi de produse electrocasnice. Unul dintre factorii de clasare pe care Google îi va analiza pentru a stabili ordinea paginilor tuturor competitorilor este popularitatea lor.

Există mulţi factori cheie care stabilesc valoarea unui link. Printre aceştia se numără autoritatea site-ului care face trimiterea, optimizarea SEO și conținutul acestuia, precum şi textul ancoră al link-ului. Cel mai important concept pe care trebuie să îl înțelegi este că vei obţine o poziţie mai bună pentru cuvintele cheie pe care le vizezi, dacă poți obține link-uri de la alte website-uri către paginile tale.

Cum funcţionează?

Există două modalități de a dezvolta linkuri către site-ul tău: intern și extern. Legăturile externe sunt mai greu de obținut, deoarece provin de pe alte site-uri web. Începând cu link-urile interne este ușor, deoarece depinde complet de tine. Tot ce trebuie este un pic de timp și o planificare atentă pentru a crește utilizarea linkurilor interne și pentru a spori SEO pentru afacerea ta.

Fiecare pagină de pe site-ul tău ar trebui să poată să fie accesată de la cel puțin un link distanţă de pagina principală. Poţi să sporeşti linkurile interne conectându-te la postări de blog relevante și pagini de produse, mai degrabă decât direcționând vizitatorii către pagina ta de pornire.

O secţiune de blog te ajută să crești linkurile interne, oferindu-ţi mai multe oportunități de a te conecta cu link-uri la anumite produse sau alte pagini interne. Nu uita să dai share pe platformele de socializare.

Cum să obţii link-uri?

Există o serie de metode de link building utilizate:

  • Crearea de conținut. Creează conținut convingător, unic, de înaltă calitate, la care oamenii vor dori în mod natural să facă referire și să le spună altor persoane despre el. Trebuie să răspândești vestea înainte să te poți aștepta ca cineva să-ți găsească conținutul!
  • Recenzii și mențiuni. Pune produsul, serviciul sau website-ul în fața influencerilor din industria ta.
  • Linkuri de la prieteni și parteneri. Cere persoanelor pe care le cunoști să facă referire la site-ul tău. Nu uita că relevanța contează. Linkurile de pe site-uri care se află în aceeași industrie sau nișă generală ca și site-ul tău vor avea mai multă valoare decât linkurile de pe site-uri aleatorii.

Poate dura ceva timp pentru a construi o mulțime de link-uri, dar ţine minte faptul că a cumpăra link-uri este împotriva regulilor Google și acest lucru poate să fie devastator pentru SEO. Nu risca.

Link-uri toxice

Dacă primeşti link-uri de la website-uri dubioase și utilizezi tactici riscante, ajungi să ai link-uri toxice în profilul tău de backlink-uri care ar putea afecta negativ clasamentul și traficul organic. Trebuie să fii conștient de faptul că folosirea unor tactici greșite pentru a construi link-uri poate avea consecințe dezastruoase.

Dacă Google stabilește că tu construieşti linkuri care încalcă regulile sale pentru webmasteri, site-ul tău poate să fie afectat drastic. Nu este neobișnuit să dureze luni sau chiar ani, pentru a-și reveni de la un impact atât de negativ. Timpul de recuperare este un lucru de care trebuie să fii conștient atunci când vrei un efort scăzut sau foloseşti tactici cu risc ridicat.

Conţinutul este regele

Înainte de a construi link-uri, ai nevoie de ceva de valoare. Adesea acesta este pagina principală a website-ului tău. De cele mai multe ori, totuși, se creează linkuri către resurse specializate, cum ar fi o postare pe blog. Uneori, aceste materiale există cu mult înainte de a începe campania de construire a linkurilor. Alteori, creezi aceste resurse în mod special cu scopul de a crea link-uri.

Este foarte dificil să construiești linkuri către pagini web cu valoare redusă, dar atunci când începi cu ceva cu adevărat valoros pe care oamenii îl găsesc util sau merită recomandat, crearea de linkuri este un efort mult mai ușor. Ca să nu mai vorbim că, pe termen lung, crește probabilitatea de a primi link-uri pe care nu le-ai solicitat.

Link-uri interne

Există o modalitate ușoară și subestimată de a crea link-uri către paginile pentru care încerci să îmbunătățeşti clasamentul în motoarele de căutare. Și este o metodă asupra căreia ai control total: construirea de linkuri interne.

Construirea de link-uri externe către site-ul tău este importantă, dar concentrându-te mai mult pe optimizarea acestor link-uri interne, poți crea link-uri de calitate încorporate cu text de ancorare bogat către paginile corespunzătoare, ceea ce va oferi un impuls website-ului tău. În România, oamenii încă nu cunosc beneficiile procesului de link building.

Concluzie

Nimeni nu a spus vreodată că link building-ul este ușor, deoarece nu este așa. Tactica pe care ar trebui să o folosești continuă să evolueze. Dar, având la dispoziție o mulțime de abordări, te poți asigura că vei construi un profil de link-uri divers și să îţi maximizezi oportunitățile. Poţi să începi chiar cu un guest post pe acest website.

Acum ştii ce înseamnă link building pentru SEO. Tot ce îţi rămâne de făcut este sa te decizi dacă eşti dispus să înveţi şi să depui eforturi constante în acest sens sau vrei să externalizezi acest aspect al afacerii tale. Dacă te hotărăşti la a doua varianta, atunci îţi pot recomanda Mention Maker. Vezi ce uşor este să fii recomandat atunci când oferi calitate?

Lasă un comentariu