fbpx

10 suplimente naturale şi vitamine pentru oboseală

Dieta bine echilibrată, exerciţiile în mod regulat și somnul suficient sunt cele mai bune metode de a-ţi menține nivelul de energie naturală. Dar aceste lucruri nu sunt întotdeauna posibile, mai ales atunci când apar anumite situaţii sau dificultăţi în viaţă. Din fericire, există multe suplimente naturale care conţin aportul necesar de vitamine la care poți apela pentru un impuls de energie. Iată 10 suplimente naturale şi vitamine pentru oboseală.

1. Ashwagandha

Ashwagandha este una dintre cele mai importante plante medicinale din Ayurveda indiană, unul dintre cele mai vechi sisteme medicinale din lume. Se consideră că Ashwagandha crește energia prin îmbunătățirea rezistenței corpului la stresul fizic și psihic.

Într-un studiu, persoanele administrate cu Ashwagandha au arătat îmbunătățiri semnificative ale mai multor măsuri de stres și anxietate, comparativ cu cele administrate cu un placebo. Au avut, de asemenea, niveluri mai mici de cortizol cu ​​28%, un hormon care crește ca răspuns la stres.

Toate studiile au arătat că cei care au luat extract de ashwagandha au obținut rezultate mai bune la testele care măsoară stresul, anxietatea și oboseala. Pe lângă îmbunătățirea oboselii mentale și a stresului, cercetările sugerează că Ashwagandha poate atenua oboseala asociată cu exercițiile fizice. Un studiu efectuat pe bicicliștii de elită a descoperit că cei care au luat Ashwagandha au putut să circule cu 7% mai mult decât cei care au primit un placebo.

2. Rhodiola rosea

Rhodiola rosea este o plantă care crește în anumite regiuni muntoase reci. Este utilizată pe scară largă ca adaptogen, o substanță naturală care îmbunătățește capacitatea corpului de a face față stresului. Rhodiola poate îmbunătăți performanța fizică și ușurează oboseala mentală. De asemenea, specialiştii sugerează că ajută și în tratarea depresiei, care este în mod obișnuit legată de oboseală.

Comparat cu Zoloft, s-a constatat că Rhodiola reduce simptomele depresiei, dar nu este la fel de eficace. Totuşi, Rhodiola nu a produs efecte secundare și a fost mai bine tolerată.

3. Coenzima Q10

Coenzima Q10 este un nutrient de care celulele corpului tău au nevoie pentru a produce energie. Îmbătrânirea şi anumite boli sunt asociate cu un nivel scăzut de Coenzima Q10, care poate crește senzația de oboseală. Suplimentele de Coenzima Q10 pot ajuta la corectarea acestui lucru.

4. Vitamina B12

Vitamina B12 joacă un rol important în producția de energie. Îmbătrânirea, eliminarea anumitor produse alimentare și bolile care afectează tractul gastro-intestinal pot contribui la un nivel scăzut de B12 și duce la oboseală și slăbiciune.

5. Fier

Globulele roșii necesită fier pentru a transporta oxigenul la țesuturile corpului. Fără fier, livrarea de oxigen în întregul corp este limitată, ceea ce poate duce la oboseală extremă. Dieta săracă în fier, pierderile excesive de sânge și sarcina pot crește deficitul de fier.

6. Creatină

Suplimentele cu creatină cresc stocurile de energie ale corpului tău. Această energie crescută îţi permite să te antrenezi mai mult timp şi susţinut.

7. L-citrulina

L-citrulina produce oxid nitric, care dilată vasele de sânge, permițând livrarea crescută de nutrienți și oxigen în celulele corpului. Acest lucru poate ajuta la scăderea oboselii și joacă un rol important în producția de energie.

8. Sfecla

Sfecla conține un compus numit nitrat, care relaxează vasele de sânge. Când este folosit ca supliment, sfecla pudra poate crește livrarea de oxigen în întregul corp, crescând rezervele de energie.

9. Melatonina

Melatonina este un hormon important care joacă un rol semnificativ legat de calitatea somnului. Suplimentele cu melatonină pot fi o modalitate eficientă de a atenua insomnia, ducând la îmbunătățirea reflexelor și scăderea oboselii.

10. Tirozina

Suplimentele cu tirozină pot ajuta la restabilirea nivelurilor de neurotransmițători din corp, contribuind astfel la îmbunătățirea puterii cognitive mentale și a nivelului de energie.

P.S. Un sfat personal din partea mea este acela de a-ţi crea o oaza de linişte şi pace, un loc unde să te poţi deconecta de lumea exterioară şi să uiţi de griji şi oboseală. Vezi aici idei de amenajare grădină.

Tu ai avut probleme cu oboseala? Ce vitamine pentru oboseală ai folosit? Mai jos in secţiunea de comentarii ne poţi împărtăşi povestea ta.

vitamix.ro

Articole recente:

2 comentarii la „10 suplimente naturale şi vitamine pentru oboseală”

  1. În ultimă perioadă sunt din ce în ce mai obosită din cauza locului de muncă și din cauza activităților pe care le am în timpul liber. Am încercat tot felul de ceaiuri pe bază de plante ( lavanda din câte am înțeles ar fi folositoare, dar în cazul meu cred că s-a acumulat prea multă oboseală). O să încerc remediile acestea și sper să-mi fie de folos.

    Răspunde
  2. Eu am avut probleme mari cu oboseala datorita faptului ca nu puteam sa dorm bine. Am luat Zinc cu Magneziu si B6 si s-a rezolvat problema. Oricum, foarte folositor articolul pentru precautii sa numai ajung in starea aceea. Multumesc!

    Răspunde

Lasă un comentariu