fbpx

Cele mai bune vitamine pentru stres

Vitaminele apar din ce în ce mai mult la știri pe măsură ce aflăm mai multe despre efectele și importanța lor pentru sănătate. Deoarece anumite vitamine și suplimente nutritive pot afecta starea de spirit, vitaminele pot fi un instrument potențial pentru gestionarea stresului în anumite situații. Te ajută enorm să știi care sunt cele mai bune vitamine pentru stres şi efectele lor.

Pe scurt, vitaminele sunt substanțe organice prezente în cantități mici în produsele alimentare naturale. A avea prea puține vitamine poate crește riscul de a dezvolta anumite probleme de sănătate. Fiind un compus organic, vitaminele conțin carbon, care este un nutrient esențial pe care organismul ar putea avea nevoie să îl obțină din alimente.

Vitaminele cele mai utile pentru calmarea stresului

Este important să ne amintim că stresul este de două feluri: fenomenul emoțional al stresului sau stresul celular oxidativ din formarea radicalilor liberi pe care este posibil să nu simțim că provoacă leziuni celulelor noastre. Deoarece corpurile noastre sunt alcătuite din mai multe celule, în timp, stresul oxidativ celular se poate manifesta în leziuni și condiții care pot fi observate la nivelul întregului corp.

În ceea ce privește stresul psihologic perceput, suplimentarea cu vitamine B, timp de 2 până la 12 săptămâni, poate spori percepția subiectivă a stresului și îmbunătăți starea de spirit.

Pentru ameliorarea stresului oxidativ celular, ar putea fi util să încorporezi un supliment antioxidant bun în dieta ta. Antioxidanții precum vitaminele A, C și E oferă protecție care poate ajuta la reducerea daunelor provocate de radicalii liberi.

Formarea radicalilor liberi crește atunci când corpurile noastre sunt stresate. Deși radicalii liberi sunt produse secundare normale ale metabolismului celular, radicalii liberi pot rezulta și din expunerea la poluare, fumatul, consumul de alcool și consumul de alimente bogate în grăsimi. Adăugarea unui antioxidant la suplimentele zilnice poate ajuta la ameliorare.

De unde poţi cumpăra vitamine?

Vegis

Viata Verde Viu

VitaMix

Stresul și somnul

Somnul este esențial pentru o sănătate bună, dar mulți dintre noi ne chinuim să obţinem somnul profund pe care îl dorim. Acest lucru se poate datora unei multitudini de motive, atât fizice, cât și psihologice, cum ar fi stres, anxietate, depresie, care duc la insomnie, obezitate, apnee sau alte tulburări de somn.

Din păcate, privarea de somn este legată de riscul crescut de obezitate, diabet, hipertensiune arterială, boli de inimă, accident vascular cerebral și depresie, deci este absolut esențial să încerci să obțineți un somn odihnitor.

Este bine să iei vitamine și minerale, dar pentru a dormi bine, trebuie să te asiguri că dieta și stilul de viață sunt sănătoase. Deci, pe lângă faptul că te asiguri că consumi alimente bogate în substanțe nutritive adecvate somnului, reduce consumul de cofeină și alcool, evită gadget-urile înainte de culcare și acumulează energie pentru a face mișcare în mod regulat.

Rhodiola Rosea

Rhodiola Rosea este o plantă care crește în regiunile muntoase și reci din Rusia și Asia. Este cunoscută de mult timp ca un adaptogen, o plantă naturală, netoxică, care stimulează sistemul de răspuns la stres al corpului pentru a crește rezistența la stres. Ameliorează simptomele de oboseală cronică, cum ar fi calitatea slabă a somnului și afectarea memoriei și concentrării pe termen scurt.

La fel ca multe alte plante, Rhodiola Rosea este disponibilă sub formă de capsule, tablete, pulbere uscată și extract lichid. Dozajul și cantitatea de extract variază între mărci și tipuri de produse. Deși efectele sale terapeutice nu au fost încă dovedite, studiile asupra Rhodiola rosea par să fie de acord că orice efecte secundare sunt ușoare şi pot include ameţeală, gură uscată, probleme de somn şi nervozitate.

De unde poţi cumpăra Rhodiola Rosea?

Republica Bio

Plantum

Natur Mix

Melatonină

Melatonina este un hormon natural care reglează ritmul circadian al corpului sau ciclul somn-veghe. Nivelul hormonului crește seara când este întuneric pentru a promova somnul și scade dimineața când este lumină pentru a promova starea de veghe. Melatonina scade timpul necesar adormirii și creşte timpul total de somn, dar nu afectează semnificativ calitatea somnului.

Deși melatonina este un hormon natural, suplimentarea cu acesta nu afectează producția naturală a corpului. Utilizarea pe termen scurt a suplimentelor de melatonină pare a fi sigură pentru majoritatea oamenilor, dar lipsesc informații despre siguranța pe termen lung a suplimentării cu melatonină.

De unde poţi cumpăra melatonină?

Plantevo

Vegis

VitaMix

Glicină

Glicina este un aminoacid pe care corpul tău îl folosește pentru a crea proteine. Aceasta crește rezistența corpului la stres, încurajând o noapte bună de odihnă prin efectul său calmant asupra creierului și capacitatea de a reduce temperatura corpului. O temperatură corporală mai scăzută favorizează somnul și te ajută să rămâi adormit în timpul nopții.

Glicina pare a fi sigură pentru majoritatea oamenilor atunci când este administrată pe cale orală sau aplicată pe piele. Majoritatea oamenilor nu prezintă efecte secundare, deși au existat câteva rapoarte de greață, vărsături, stomac deranjat și somnolență.

De unde poţi cumpăra glicină?

Plantum

Ashwagandha

Ashwagandha este o plantă adaptogenă originară din India. A fost folosită în Ayurveda indiană, unul dintre cele mai vechi sisteme medicinale din lume. În mod similar cu rhodiola, ashwagandha îmbunătățește rezistența corpului la stresul fizic și mental. Suplimentarea cu ashwagandha reduce stresul, anxietatea și depresia. Ashwagandha a fost, de asemenea, legată de o reducere a nivelurilor de cortizol, un hormon al stresului.

În plus, ashwagandha reduce nivelul de zahăr din sânge, sporeşte fertilitatea şi memoria, amplifică puterea şi creşterea musculară, reducer inflamaţiile şi ajută în lupta contra infecţiilor. Ashwagandha este considerată sigură pentru majoritatea oamenilor. Cu toate acestea, este nu este recomandată femeilor însărcinate sau care alăptează, precum și persoanele cu boli autoimune. Ashwagandha poate interacționa, de asemenea, cu medicamente pentru tiroidă, diabet și tensiune arterială.

De unde poţi cumpăra ashwagandha?

Organic India

Viata Verde Viu

Republica Bio

Concluzie

Stresul poate fi cauzat de multe lucruri, cum ar fi slujba, banii, sănătatea sau relațiile cu alte persoane. Mai multe vitamine și alte suplimente au fost legate de simptome de stres redus, inclusiv Rhodiola rosea, melatonină, glicină și ashwagandha. L-teanina, vitaminele din complexul B și kava pot ajuta, de asemenea, la creșterea rezistenței corpului la factorii de stres ai vieții.

Acum ştii care sunt cele mai bune vitamine pentru stres. Înainte de a încerca un supliment, consultă întotdeauna medicul, mai ales dacă iei alte medicamente, dacă eşti gravidă sau intenționezi să rămâi gravidă. Dacă stresul continuă să fie o problemă în viața ta, ia în considerare discutarea cu un profesionist medical sau terapeut despre posibile soluții.

Lasă un comentariu